Strona internetowa w dzisiejszych czasach to nie tylko prawdziwa wizytówka firmy, ale także potężne narzędzie marketingowe. Słowo potężne ma swoje uzasadnienie, jeśli robimy to naprawdę dobrze, a sama strona firmowa nie jest po prostu, statyczną wizytówką.

Jak wykorzystać możliwości strony internetowej?

Wszyscy właściciele zadają sobie to pytanie… Jak to zrobić przeczytasz w kolejnych fragmentach artykułu.

1,94 miliarda – Tyle witryn obecnie jest zarejestrowanych na świecie

Wydaje się, że strona internetowa to nie jest skomplikowany proces. Wystarczy przecież kupić hosting, domenę, zainstalować wordpressa (lub inny cms), pobrać jakiś theme i gotowe. Nic bardziej mylnego.

Takie myślenie to brak strategii, brak planu. To najszybsza droga do tego aby Twoja strona stała się statyczną, i nic po za tym.

W tym artykule omówię na podstawie zaprojektowania i stworzenia od podstaw 293 stron internetowych mojego zespołu, jak pomyślnie uruchomić firmową stronę.

 

Jak uruchomić stronę internetową?

1. Każde przedsięwzięcie zaczyna się od planu

Jeśli sam bierzesz się za stworzenie strony potrzebujesz chociaż zarysu swojego planu.

Na początku znając już swoją branże, prześledź najlepszych i zobacz jak oni zbudowali swoje strony. Wyciągnij najlepsze wnioski i zaplanuj wprowadzenie ich na swojej witrynie.

Kiedy już wiesz jaki zarys powinna mieć Twoja strona, powinieneś wiedzieć kto będzie odpowiedzialny za: sprawy techniczne, grafikę, content (treści na stronę) itd.

Jeśli Twój budżet nie pozwala Tobie na skorzystanie z usług specjalistów, będziesz musiał poświęcić na to więcej czasu, więcej energii, a realizacja strony się przedłuży. Zrób wszystko po kolei, ale nie wpadaj w perfekcjonizm. Pamiętaj, że to zapewne nie będzie finalna wersja Twojej witryny, będziesz zmieniał, ulepszał. Nie kombinuj za dużo, po prostu zrób i przejdź do kolejnego kroku.

Nic nie jest szczególnie trudne do zrobienia, jeśli tylko rozłożyć to na etapy – H.Ford

 

2. Cele na otwarcie strony

Upewnij się, że wyznaczyłeś cele na start swojej witryny.

Oczywiście, Twoim głównym celem będzie jak największy ruch. Ale musisz wyznaczyć mierzalne cele, aby móc przeanalizować, co zrobiłeś dobrze i co możesz zrobić lepiej w przyszłości. Oto kilka rzeczy do zmierzenia:

-Ruch na stronie

-Czas spędzony w witrynie i /lub przeglądanych stronach

-Udostępniane treści w mediach społecznościowych

Już po pierwszym dniu będziesz widział jak użytkownicy reagują na twoją stronę, treści, nagłówki, CTA.
Na tej podstawie będziesz w stanie bardzo szybko poprawić błędy lub ulepszyć elementy strony.


3. Nazwa domeny

Wybór odpowiedniej nazwy domeny jest jednym z podstawowych elementów planowania. Jeśli nazwa nie jest odpowiednia, ryzykujesz utratą dużego ruchu. Do nazwy domeny należy podchodzić jak do nazwy marki. Z tego powodu podczas wyboru należy zastanowić się, w jaki sposób może on wpłynąć na Twój SEO i ranking Google.

Dobra nazwa domeny powinna być krótka, niezapomniana i łatwa do wymówienia. Jeśli uda ci się wcisnąć słowa kluczowe – jeszcze lepiej. Ponadto powinieneś pomyśleć o tym, co będą robili użytkownicy podczas wyszukiwania w google firm takich jak Twoja.

Pomocne narzędzia 

Jeśli nie zdołasz samodzielnie wymyślić nazwy domeny, nie martw się, istnieje wiele narzędzi, które mogą ci pomóc. Na przykład https://www.dotomator.com/ . Wystarczy wpisać w dwóch kolumnach wszystkie nasze pomysły a narzędzie automatycznie tworzy z nich rożne kombinacje.

Jeśli masz totalna pustkę w głowie możesz skorzystać z gotowców, ale to narzędzie może zająć Tobie nieco więcej czasu, ze względu na przeróżne branże i brak filtrowania.

https://www.generatordomen.pl/

 


4. Wybierz plan hostingowy

Hosting to fundament, który wybierzesz dla swojego adresu URL, więc musi być wysokiej jakości. To nie jest coś, co zobaczą użytkownicy odwiedzający twoją stronę, ale uwierz mi, warto zapłacić nieco więcej i mieć bezpieczny hosting, najlepiej z pomocą 24h/7, to bezcenne.

Pamiętaj wszystko co stoi na słabych fundamentach, prędzej czy później się zburzy. Ty nie popełniaj tego błędu.

Niektóre małe firmy decydują się na bezpłatną usługę hostingową, która prowadzi do niepożądanych gości (np. mojastrona.wordpress.com). Oprócz złego wyglądu, spowoduje to również problemy z ruchem, który w takim przypadku jest współdzielony na inne witryny postawione na tym darmowym serwerze.

Dobry i bezpieczny hosting w razie drastycznego zwiększenia ruchu na Twojej witrynie (czego Tobie życzę), np. po kampanii reklamowej w google czy social media, nie zaskoczy Cię spowolnieniem strony, czy też w niektórych przypadkach wyskakiwaniem błędów.

Mam nadzieję, że rozumiesz już, że hosting jest bardzo fundamentalną sprawą. 😊

Na rynku nie brakuje wielu świetnych hostingów. Wiele firm hostingowych przygotowuje dla swoich nowych klientów okazję, najczęściej można wykupić hosting + domenę na okres 12 miesięcy za niewielkie pieniądze.

Obecnie ciekawą ofertę ma nazwa.pl, która proponuje nowym klientom domenę + pojemny hosting na rok czasu za całe 12,30 zł 😊

Dodatkowa zniżka na wszystkie produkty z kodem rabatowym: sp75-8887-9774

 

 

Wybierz system zarządzania treścią

5. Wybierz system zarządzania treścią 

Systemy zarządzania treścią (CMS) zostały zaprojektowane tak, aby uprościć Ci życie, zwłaszcza jeśli nie masz doświadczenia w programowaniu. To narzędzie umożliwia zmianę i dostosowanie wyglądu witryny, tworzenie stron, projektowanie portfolio i dodawanie artykułów na blogu. Daje także możliwość zarządzania filmami, obrazami i innymi mediami. Rozbudowa Twojej strony przez system CMS jest nieograniczona.

Systemów CMS na rynku znajdziesz kilka, WordPress, Joomla, Drupal, Shopify, Blogger, Magento itd.

Najpopularniejszym, najczęściej wybieranym CMS-em jest WordPress, później już ze znaczną różnicą Joomla.

Zastanów się, który CMS najbardziej odpowiada Twoim potrzebom i specyfiką Twojej firmy, a następnie podejmij decyzję.

 

6. Treść, słowa kluczowe i SEO

Te trzy rzeczy w dużej mierze określają pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Treść powinna być wyjątkowa, interesująca i wciągająca, a do tego trzeba użyć odpowiedniego używania słów kluczowych lub skorzystać z profesjonalnych copywriterów.

Aby w twojej treści znalazły się odpowiednie słowa kluczowe możesz skorzystać z narzędzia Keyword Planner od Google, który jest darmowy. Warto w wyszukiwarkę wpisywać tzw. Long Tail – długi ogon słów kluczowych. To pomoże tobie wywindować Twoją stronę w wyszukiwarkach.

Przykład z wykorzystaniem Long Tail:

Jak założyć stronę internetowąfirmy zamiast  strona internetowa

 


7. Pierwsze wrażenie – DESIGN

Strona internetowa powinna być atrakcyjna wizualnie, łatwa w nawigacji i spójna z Twoją branżą. Powinna zawierać elementy wizualnego brandingu, takie jak logo firmy, slogan i inne elementy graficzne. Odwiedzający powinni być w stanie określić o czym jest strona w pierwszych sekundach przebywając na stronie głównej.

 


8. Przygotuj wartościowe treści

Pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie, a jeśli nie będziesz w stanie przyciągnąć użytkowników pierwszego dnia, nie wrócą drugiego. Po pierwsze, potrzebujesz jednego wirusowego materiału, który będzie promowany. Będziesz także potrzebować podstawowych treści, które mogą być przydatne dla innych czytelników i zachęcą ich do pozostania w witrynie na dłużej. Treść powinna odpowiadać na najważniejsze pytania zadawane przez Twoją grupę docelową w odniesieniu do Twojej branży. Pomoże Ci to pozycjonować Twoją witrynę jako miejsce, w którym będą dostępne tego typu odpowiedzi. Idealnie jeśli Twoja treść jest udostępniana przez czytelników.


9. Zorganizuj wirtualne wydarzenie

Czas zrobić fejm w mediach społecznościowych. Utwórz wydarzenie na Facebooku, zapraszając odpowiednią grupę, która mogłaby być Twoim klientem. Możesz do tego wykorzystać tematyczne grupy na facebooku, ale również swoich znajomych, oraz znajomych, znajomych pod warunkiem, że może to być Twój target. Wejdź na Instagram i wygeneruj unikalny hashtag do uruchomienia swojego wydarzenia. To sprawi, że twoje zaproszenia będą bardziej dostępne i chwytliwe. Na koniec wyślij zaproszenia do swojej bazy, e-mailem.

W dniu premiery rozmawiaj z uczestnikami wydarzenia, odpowiadaj na pytania dotyczące Twojej firmy i siebie. Przygotuj jakieś nagrody – mogą to być wartościowe poradniki, ebooki, vouchery, rabaty czy cokolwiek innego aby zachęcić jak najwięcej uczestników do Twojego wydarzenia czyli otwarcia strony.

DALSZY ROZWÓJ TWOJEJ STRONY

Pamiętaj, że proces rozwoju Twojej strony dopiero się rozpoczyna. Kontynuuj generowanie wartości dla uczestników, pozostawaj z nimi w kontakcie. Pozostawaj na bieżąco z nowymi trendami i technologiami w swojej branży.


Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o promowaniu swojej witryny i generowania na nią ruchu zapisz się na poniższy newsletter.